L. M. Transport fik sin start i 1978 af Leif Møller og frue. I dag er datteren Maria blevet medejer og er med til at sende næsten 100 biler ud på vejene. Lastbilerne kører i det meste af Danmark og det øvrige Europa hver dag, hvor de arbejder med en bred vifte af transportopgaver. Der køres med alt, lige fra store entreprenøropgaver til kørsel med betonkanoner, termoruder og møbeltransport, samt mindre opgaver for private kunder.
Chassis opbygning:
▪ Længdevanger opsvejst i I-profil i højstyrkestål
▪ Stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis
▪ Cyklistværn i begge sider
Kassens opbygning:
▪ Sider fremstillet i 7 mm valset special alu. plade med ekstra slidstykke
▪ Indvendig, tophængt bagklap med pneumatisk åbne- og lukkesystem
▪ Bagklap fremstillet af 5 mm plade med kraftige alu. kantrammer
▪ Tophængsler flyttet ca. 180 mm frem for 10% ekstra åbning ved aflæsning
▪ 80 mm isolering på svøb og front afdækket med spejlblank rustfri plade
▪ 4 mm Hardox bundplade monteret i fuld længde ovenpå alu. bunden
▪ Rumindhold på 14,3 m3
▪ Leveret med bak-alarm
Kel-Berg kærren er leveret med 3 x 9 tons BPW-aksler med tromlebremser, samt original BPW-luftaffjedring. Kærren har en tilladt totalvægt på 24.000 kg. Den er leveret med en blå 880g/m2 rullepresenning monteret på 70 mm alu. rør.
Den nye tipkærre er leveret af
Jan Bertelsen
fra Lastas Trucks Danmark A/S
Vi takker for handlen og ønsker
L.M. Transport, Ans A/S
held og lykke med den nye Kærre i fremtiden.