Vognmand Kim Christensen har mange års erfaring inden for transportbranchen og beskæftiger i dag 17 chauffører og 1 funktionær. Deres hovedbeskæftigelse er sand- og grustransport til betonværker, elementfabrikker samt kørsel for entreprenører og håndværkere. Derudover er de også leveringsdygtige i mindre leverancer af sand, grus og andet stenmateriale fra egen grusgrav. Ved siden af dette har de også udlejning af åbne samt lukkede containere til håndværkere samt private.
Chassis opbygning:
▪ Længdevanger opsvejset i I-profil
▪ Stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis
▪ Højde justerbar 4 x 50 mm
▪ Cyklistværn i begge sider
Kassens opbygning:
▪ Bund fremstillet i 5 mm Hardox
▪ Tophængte sider fremstillet i 40 mm alu. profiler, med bundhængsler, så de kan klappes ned
▪ Sidehøjde på 1.180 mm
▪ To delt bagklap, øverste del fremstillet i 40 mm alu. profiler 880 mm høj, nederste del fremstillet i 6 mm Hardox stål 400 mm høj og virker som asfaltskuffe ved åbning
▪ Bagklappen er elektromatisk luftbetjent
▪ Front fremstillet i 3 mm 690 stål med 2 stk. udvendigerundstænger som trin, samt 2 stk. indvendige U-profiler som trin
Kel-Berg kærren er leveret med 3 x 9 tons BPW-aksler med tromlebremser, samt original BPW-luftaffjedring med hæve-/sænkeventil. Der er monteret lift på 1. og 3. aksel og har en tilladt totalvægt på 24.000 kg. Kærren er leveret med en rød 880g/m2 rullepresenning monteret på 70 mm alu. rør.
Den nye tipkærre er leveret af
Anders K. Larsen
fra Lastas Trucks Danmark A/S
Vi takker for handlen og ønsker
Vognmand Kim Christensen
held og lykke med den nye Kærre i fremtiden.