Marius Christensen trak sig tilbage i 1969, og sønnerne overtog firmaet. Det er nu 3. generation, Bo Marius Christensen, der i dag driver virksomheden, med 30 ansatte, 25 lastbiler og anhængere/trailere samt forskellige entreprenørmaskiner. Firmaets arbejdsområder dækker vognmandskørsel, asfaltkørsel, spedition, blokvogne, kraner, slamsugning, renovation og sandgrave.
Chassis opbygning:
▪ Længdevanger opsvejst i boks-profil
▪ Stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis
▪ Chassis i stål QE690
▪ Cyklistværn i begge sider
Kassens opbygning:
▪ Sider fremstillet i 7 mm valset special alu. plade med ekstra slidstykke
▪ Bunden er forstærket med en ekstra 7 mm plade (i alt 14 mm gods) dog kun i 5 mm gods forrest og beklædt med 4 mm Hardox-450 bundplade i fuld længde
▪ Bagklappen er af 40 mm kraftige og tophængte ALU-profiler
▪ Skuffen er udbygget og tilpasset til at arbejde sammen med asfaltmaskiner, og har pneumatisk åbne- og lukkesystem.
▪ Isoleret med 100 mm isolering og beklædt med en spejlblank og rustfri stålplade
▪ Leveret med kost- og skovlbeslag
▪ Vippebeslag på stænklapper i bag
Traileren er leveret med 4 x 9 tons BPW-aksler med tromlebremser, samt original BPW-luftaffjedring og hæve-/sænkeventil. 1. og 4. aksel er løftbar, samt er
4. aksel selvstyrende. Traileren er leveret med en plast værktøjskasse og Kel-Berg sikkerhedpakke med tilt-alarm og dumperventil.
Den nye trailer er leveret af
Jan Bertelsen
fra Lastas Trucks Danmark A/S
Vi takker for handlen og ønsker
Marius Christensen & Sønner
held og lykke med den nye tiptrailer i fremtiden.