HCS fik sin start i 1941 af Hans Chr. Svendsen og i 1990 købte A/S Rich. Frederiksen & Co virksomheden med transport erfaring siden 1909/1910. Virksomheden er i dag gået videre til 4. generation og har med tiden opbygget flere aktivitetsområder, der hver især har specialiseret sig inden for deres felt: Transport & Spedition, Renovation, Kloak- og industriservice, Recycling, Genbrug & restprodukter, Entreprenørkørsel og Miljøentreprise. De er ca. 500 ansatte fordelt på 14 lokationer i 7 lande; Danmark, Finland, Tyskland, Grækenland, Litauen, Rumænien og Polen.
Chassis opbygning:
▪ Længdevanger opsvejst i boks-profil i stål QE690
▪ Stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis
▪ Cyklistværn i begge sider
Kassens opbygning:
▪ Sider fremstillet i 7 mm valset special alu. plade med ekstra slidstykke
▪ Bunden er forstærket med en ekstra 7 mm plade (i alt 14 mm gods) dog kun i 5 mm gods forreste og beklædt med 4 mm Hardox-450 bundplade i fuld længde
▪ Bagklappen er af 40 mm kraftige og tophængte ALU-profiler
▪ Skuffen er udbygget og tilpasset til at arbejde sammen med asfaltmaskiner, og har pneumatisk åbne- og lukkesystem
▪ Isoleret med 100 mm isolering og beklædt med en spejlblank og rustfri stålplade
▪ Stige og beslag, monteret i venstre side
▪ Monteret holder til håndsprøjte
Traileren er leveret med 4 x 9 tons BPW-aksler med tromlebremser, samt original BPW-luftaffjedring og hæve-/sænkeventil. 1. er løftbar og 4. aksel selvstyrende samt leveret med akseltrykmåler i tons. Monteret Kel-Berg sikkerhedspakke med tilt-alarm og dumperventil.
Den nye trailer er leveret af
Anders Larsen
fra Lastas Trucks Danmark A/S
Vi takker for handlen og ønsker
HCS AS Transport & Spedition
held og lykke med den nye tiptrailer i fremtiden.