Hos Schmidt Tip ved Thomas og Mogens hvor vigtigt det er, at vognmændenes trailer ikke vejer mere end højst nødvendigt. En høj vægt går nemlig ud over, hvor meget man må læsse i traileren – så hvorfor ikke vælge en lettere trailer?
Som vognmand vil man gerne have mest muligt læs på, men der er begrænsninger ift. den tilladte samlede vægt. Det har Thomas og Mogens fra Schmidt Tip fundet en løsning på. De bygger nemlig deres trailere, så de er lettere i vægt.
”Vi har arbejdet med opbygning af trailere i mange år, og har ledt efter en samarbejdspartner, som kunne hjælpe os med lettere aksler. Når du kører med hænger, så tæller hvert kg. Man vil jo gerne have så meget læs som muligt,” fortæller Thomas fra Schmidt Tip og fortsætter; ”Derfor er vi begyndt at bruge skivebremser og aksler fra BPW. Deres nye system giver en stor besparelse i kilo. På en 4-akslet anhænger sparer vi minimum 263 kg. hvis man skifter fra en almindelig tromlebremse til en TS2 med AluNav og LightTube. Vi sparer ligeledes 220 kg. fra en standardskivebremse til en TS2 med AluNav og Lighttube”.
Brødrene Thomas og Mogens har indgået samarbejde med BESKO omkring levering af både tromle- og skivebremsesystemer fra BPW. Systemer der er lettere end dem, de tidligere har brugt, hvilket derfor gør, at de sparer mange kg. på de trailere, de producerer.
Færre kilo på selve anhængeren = mere læs
Når Thomas og Mogens bygger en 4-akslet anhænger med BPW-aksler, så ligger de på en totalvægt på anhængeren på ca. 6.550 kg., hvor en tilsvarende vogn normalt ligger på 7.500-8.000 kg.
”Vægtforskellen gør, at vores kunder kan læsse mere i anhængeren, og på den måde tjene flere penge på deres ture,” fortæller Mogens og fortsætter ”Vi er glade for, at vi er begyndt at bruge bl.a. BPW TS2 skivebremser og LightTube fra BESKO. De er lettere, og det betyder meget i forbindelse med opbygningen. Vi bruger BPWs nye aksler til 3-akslede kærrer, 3- og 4-akslede anhængere og vores 2-akslede fastladsanhænger”.
Skivebremser med lang levetid
Thomas og Mogens har derudover bl.a. valgt at bruge TS2 skivebremser fra BPW grundet deres lange levetid og holdbarhed, men også da de er lette.
”Med TS2 får vi en skivebremse, der er let samtidig med at den holder længe. Den er kompakt og er direkte forbundet med akselbjælken,” fortæller Thomas.
Det unikke design sikrer, at kræfterne og momenterne på bremseklodsen er perfekt afbalanceret. Det giver en jævn bremseslitage, lang levetid for bremseklodserne og dermed lavere driftsomkostninger. På trods af sin kraftige ydeevne og robuste design er ECO Disc stadig ekstrem let. Det er en af de letteste skivebremser på markedet.
Samtidig benytter Schmidt Tip de lette aksler fra BPW, der også er med til at reducere vægten – uden at gå på kompromis med stabiliteten og holdbarheden.
Nye vogne fra Schmidt Tip er desuden monteret med lys og lygter fra Ermax, samt luftsystem fra Wabco.
Hos BESKO tilbyder vi både Teknisk Support, hvor du får adgang til vores dygtige medarbejdere, der kan hjælpe dig i en travl hverdag, samt adgang til alle vores produkter indenfor opbyg. Du får en partner, hvor alt kan samles ét sted.