HV-Transport fik sin start i 1946 og drives i dag af vognmændene Poul Jørgensen, Jan Overgaard Sinkjær og Rasmus Jørgensen. Deres bilpark på 25 lastbiler består af tandemtrækkere til slam-/gylle- og tipkørsel, lastbil med kran, grab og kørepladeåg, fire-
akslede tandembiler med kærre, samt hejselastbiler med hejseladskærre eller anhænger til blandet kørsel. Deres blandede kørsel består bla. af transport af sand, grus, asfalt og alt i containere. Derudover har de udlægning/udlejning af køreplader og udsætning/udlejning af containere – åbne, lukkede og skibscontainere. Samt er de medejer af Aulum Grusgrav ApS.
Chassis opbygning:
▪ Længdevanger opsvejst i boks-profil QSTE690
▪ Stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis
▪ Cyklistværn i begge sider
Kassens opbygning:
▪ Indvendig, tophængt bagklap med pneumatisk åbne- og lukkesytem. 3/2 ventil monteret for automatisk åbning
▪ Sider fremstillet i 40 mm alu. profiler 4 mm gods på inderside og 2,8 mm gods på ydeside
▪ Bund i 7 mm alu. plade i speciel slidstærk kvalitet
▪ Tophængslerne er flyttet 300 mm frem, for at få 15% større åbning ved aflæsning
▪ Beklædt med 15 mm kunststof i bund og med 10 mm på siderne
▪ Leveret med Knorr-ventil med 2 kørehøjder og smørestation til drejbaraksel
Traileren er leveret med 4 x 9 tons BPW-aksler med tromlebremser, samt original BPW-luftaffjedring og hæve-/sænkeventil. 1. aksel er løftbar og 4. aksel selvstyrende. Monteret Kel-Berg sikkerheds pakke med tilt-alarm og dumperventil.
Den nye trailer er leveret af
Ivan Kristensen
fra Lastas Trucks Danmark A/S
Vi takker for handlen og ønsker
HV - Transport A/S
held og lykke med den nye tiptrailer i fremtiden.