I kan nu hente inspiration fra kampagnen ”Din grænse”
Skal jeres arbejdsplads i gang med at forebygge seksuel chikane og uønsket seksuel opmærksomhed? Så kan Arbejdsmiljørådets kampagne ”Din grænse” være startskuddet til at få taget hul på de svære samtaler og få sat skub i de tiltag, der kan gøre en forskel hos netop jer.
Tag for eksempel et kig på, hvad de gør hos virksomhederne Letz Sushi og Scandlines. Vi har besøgt de to arbejdspladser, der begge arbejder systematisk med forebyggelse af seksuel chikane og uønsket seksuel opmærksomhed. De giver et indblik i deres erfaringer og kommer med gode råd til andre arbejdspladser.
Brug cases og hjemmesiden dingrænse.dk som et afsæt til at starte jeres forebyggende indsats. På sitet er der anbefalinger til både unge og arbejdspladser, som kan hjælpe jer med at forebygge seksuel chikane på arbejdspladsen og med at håndtere situationer med uønsket seksuel opmærksomhed.
Flere spor i kampagnen
Dette er anden del af kampagnen, som Arbejdsmiljørådet ønsker skal motivere arbejdspladser, særligt ledere og arbejdsmiljøorganisationen, til dialog og give konkret inspiration til, hvordan I kan tage fat på forebyggelse af seksuel chikane på hos jer.
I sommeren 2021 satte Arbejdsmiljørådet fokus på unge medarbejdere og fik bl.a. hjælp af influencerne Rasmus Brohave og Cecilie Haugaard til at sprede Arbejdsmiljørådets budskaber, om at seksuel chikane aldrig er acceptabelt.
Kampagne ”Din grænse” er udviklet af Arbejdsmiljørådet. Læs mere om kampagnen og dens budskaber på www.dingrænse.dk