Kurt & Carlo Kristensen A/S blev startet af Carlo Kristensen, overtaget af sønnen Kurt Kristensen og drives i dag af 3. generation; søskendeparret Lars og Heidi Kristensen, der beskæftiger 15 medarbejdere. De udfører mange typer opgaver, alt fra entreprenør- og transportopgaver til nedbryd-, knus- og sprængning, levering af råstoffer fra egen grusgrav, eget mørtelværk, udlejning af materiel plus meget mere. Derudover dette har de også udlandstransport, med speciale i hjemtransport fra Tyskland, samt udfører de alle former for kranarbejde, f.eks. løft og transport af skurvogne, pavilloner, både og byggematerialer med eller uden spil og flyjib, fra 23 tm. op til 85 tm.
Chassis opbygning:
▪ Længdevanger opsvejst i I-profil
▪ Stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis
Kassens opbygning:
▪ Sider fremstillet i 7 mm valset special alu. plade med ekstra slidstykke
▪ Indvendig, tophængt bagklap med pneumatisk åbne- og lukkesystem
▪ Bagklap fremstillet af 5 mm plade med kraftige alu. kantrammer
▪ Tophængsler flyttet ca. 180 mm frem for 10% ekstra åbning ved aflæsning
▪ 6 mm Hardox bundplade monteret i fuld længde ovenpå alu. bunden
▪ Leveret med luftstyret kofanger
Kel-Berg kærren er leveret med 3 x 9 tons BPW-aksler med tromlebremser, samt original BPW-luftaffjedring med hæve-/sænkeventil i venstre side. Der er monteret lift på 1. aksel. Kærren er desuden leveret med en grøn 880g/m2 rullepresenning monteret på 70 mm alu. rør.
Den nye tipkærre er leveret af
Jan Bertelsen
fra Lastas Trucks Danmark A/S
Vi takker for handlen og ønsker
Kurt & Carlo Kristensen A/S
held og lykke med den nye Kærre i fremtiden.