Poul Schou A/S har en lang historie, der rækker helt tilbage til 1940. Tre generationer har hver især været med til at præge og udvikle virksomheden til den totaltransportør, den er i dag. I dag består vognparken af ca. 100 lastbiler og beskæftiger ca. 250 medarbejdere. Deres hovedsæde ligger lige uden for Odense på Fyn, med arbejdsplads i hele landet. De varetager flere typer transport- og kranopgaver, som f.eks. kranbil og blokvogn, håndtering af affald og genbrug, udlejning af containere, transport og logistik, levering af sten og grus, samt andre råstoffer.
Chassis opbygning:
▪ Længdevanger opsvejst i boks-profil i stål QE690
▪ Stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis
▪ Cyklistværn i begge sider
Kassens opbygning:
▪ Sider fremstillet i 7 mm valset special alu. plade med ekstra slidstykke
▪ Bunden er forstærket med en ekstra 7 mm plade (i alt 14 mm gods) dog kun i 5 mm gods forrest og beklædt med 4 mm Hardox-450 bundplade i fuld længde.
▪ Skuffen er udbygget og tilpasset til at arbejde sammen med asfaltmaskiner, og har pneumatisk åbne- og lukkesystem.
▪ Isoleret med 100 mm isolering og beklædt med en spejlblank og rustfri stålplade.
Kel-Berg traileren er leveret med 2 x 10 tons BPW-aksler med tromlebremser. 1. aks. løftbar og stangstyring på 2. aksel. Leveret med Kel-Berg sikkerhedspakke med tilt-alarm og dumperventil.
Den nye trailer er leveret af
Ivan Kristensen
fra Lastas Trucks Danmark A/S
Vi takker for handlen og ønsker
Poul Schou A/S
held og lykke med den nye tiptrailer i fremtiden.