Ole Karlsmose & Søn I/S har siden 1969 løst transportopgaver indenfor industrikørsel, samt asfaltkørsel, udlejning af containere, levering af sand, sten, grus, granitskærver og støbemateriale.
Chassis opbygning:
▪ Længdevanger opsvejst i I-profil i højstyrkestål
▪ Stærke tværvanger og forstærkninger, som giver et meget stabilt chassis
▪ Cyklistværn i begge sider
Kassens opbygning:
▪ Sider fremstillet i 7 mm valset special alu. plade med ekstra slidstyrke
▪ Indvendig, tophængt bagklap med pneumatisk åbne- og lukkesystem
▪ Bagklap fremstillet af 5 mm plade med kraftige alu. kantrammer
▪ Tophængsler flyttet ca. 180 mm frem for 10% ekstra åbning ved aflæsning
▪ 80 mm isolering på svøb og front afdækket med spejlblank rustfri plade
▪ Ekstra 7 mm forstærkningsplade i fuld længde i en bredde på 2.000 mm
▪ 4 mm Hardox bundplade monteret i fuld længde ovenpå alu. bunden
▪ Rumindhold på 14,3 m3
▪ Leveret med luftstyret kofanger
▪ Leveret med bak-alarm
▪ Akseltrykmåler i venstre side, med skala i tons
Kel-Berg kærren er leveret med 3 x 9 tons BPW-aksler med tromlebremser, samt original BPW-luftaffjedring med hæve-/sænkeventil. Der er monteret lift på 1. aksel og har en tilladt totalvægt på 24.000 kg. Kærren er leveret med en lyseblå 880g/m2 rullepresenning monteret på 70 mm alu. rør.
Den nye tipkærre er leveret af
Anders K. Larsen
fra Lastas Trucks Danmark A/S
Vi takker for handlen og ønsker
Ole Karlsmose & Søn I/S
held og lykke med den nye Kærre i fremtiden.